Ázsia

Három hét Japánban, a lenyűgöző templomkertek és nyüzsgő városok országában

Hirdetés

Az előző két részben arról írtunk, mi az amit mindenképpen tudnia kell annak, aki Japánba utazik, és arról, hogyan viselkedjünk, ha ott vagyunk. Most szeretnénk veletek megosztani párat a kedves emlékeinkből és élményeinkből. Mi azt ajánljuk, ezeket a helyeket ne hagyjátok ki, ha Japánban jártok. Nézzétek meg a videót, a cikkben részletesen az ott látottakról írtunk 🙂

Természet, parkok, kertek

Japán elképesztő ország, ahol északról délre haladva a havas hegyektől a gyönyörű homokos partokig mindenféle táj megtalálható. Mi három hetet töltöttünk itt, de ez édeskevés volt arra, hogy mind a négy sziget összes csücskét bejárjuk. Időnk nagy részét városokban töltöttük, de próbáltuk a természetet is felfedezni – hiszen nem elég, hogy csodás az ország, de külön élmény megfigyelni a japánok természet, és növények iránti tiszteletét. Utóbbiról nagy tanúbizonyságot tesz a milliónyi park és japánkert, amit a helyiek művészi szinten gondoznak.

A fenti videó a három heti japán élményeinket foglalja össze, reméljük sikerül általa egy kis ottani életérzést átadni nektek! Ha ti is szeretnétek hasonló kisfilmet örök emlékül az utazásotokról, de nincs hozzá eszközötök/tudásotok, vagy ha már szoktatok filmezni az útjaitok során de aztán sosem vágjátok meg és egy vinyón porosodik az anyag – keressetek minket bizalommal, szívesen segítünk videóvágással, és akár Gopro bérbeadással, instrukciókkal is. https://www.weiszandmaro.com/

Egyrészt, ezek a kertek csodálatosan vannak megtervezve és karbantartva, másrészt, figyelemreméltó az is, ahogy megbecsülik az öreg fákat. Ami már balesetveszélyes lenne, aládúcolják innen-onnan, kivágni csak a legvégső esetben vágják ki, így a parkokban akár több száz éves fákat is láthatunk. A művészi tervezésre csodás példa Tokióban a Shinjuku Gyoen Park.

Ha hétköznap keveredünk ide, nagy élmény lehet, hogy gyakran ide hozzák ki az iskolás csoportokat sportolni, festeni. Ilyenkor tündéri, egyenruhás gyerkőcök között sétálgathatunk. Egy másik park a városban, amit viszont teljesen másért szerettünk a Yoyogi Park. Ide vasárnap érdemes érkezni, hiszen ilyenkor a park megtelik sétálgató helyiekkel, utcazenészekkel, beöltözött emberekkel, vagy akár rockabilly táncosokkal 🙂

View this post on Instagram

A post shared by weisz & maro (@wmtravelpics)

Már esett szó a virágos kertekről, ezt tényleg nem érdemes kihagyni, szánjatok rá időt, végezzetek egy kis kutatómunkát, hogy mikor mi virágzik éppen! A virágokat sokszor templomkertekben találjuk, hiszen itt majd minden sarkon van egy –kisebb-nagyobb szentély, és mindegyikhez tartozik egy csodásan gondozott kert is. Sokan hamar ráunnak a templomlátogatásokra, de nekem éppen a kertjeik/parkjaik miatt maradtak ezek emlékezetesek.

A kedvenc templomaink

Kiotó

• A Fushimi Inari csodás vörös kapui! A Gésa emlékirataiból biztosan megvan az a jelenet, ahol Chiro szalad alattuk – hát, itt végigsétálni, épp olyan csodálatos, mint ahogy a filmben látszik. Csak próbáljatok jó korán, a tömeg előtt érkezni. A kapuk (a nagyobbak) egyébként sokszor cégek, magánemberek, vagy szervezetek adománya a templom részére, és az egész hegyoldalt behálózzák. Egyfajta zarándok séta is, ha végigsétál az ember alattuk, fel a hegy tetejére.

• Ginkaku-ji az arany templom! A japánok nagyon tudják, mit, hogyan kell elhelyezni, hogy a legszebb oldalát mutassa. Nem véletlen hát, hogy az arannyal bevont templom egy tó partján fekszik, így élvezhetjük a fények játékát ahogy megcsillannak a templom oldalán. Hogy a vízben nyíló nőszirmok csodás látványát már ne is említsük!
  • Kiyomizu-dera a város másik gyöngyszeme. Egy domb tetejére kell érte felharcolni magunkat, de a csodás látvány Kiotóra bőven megéri! Főleg, ha innen tudjuk megnézni a naplementét. Elképesztő atmoszférája van a templomnak, ide bárki bemehet (sok templomnál egy nem így van, az emberek legtöbbször a templom előtt imádkoznak). Érdemes kicsit leülni bent, és magunkba szívni az energiákat. A „mizu” vizet jelent a templom nevében, nem véletlenül. A templom alatti forrás három sugara különböző kívánságainkat teljesítheti, ha imádkozunk, és iszunk belőle. Azonban egyszerre csak egyet választhatunk, és a vizet egy kortyra kell meginni. Érdemes még megcsodálni a  négyemeletnyi talpazatot a nagy templom alatt, aminek a különlegessége, hogy szögek nélkül építették meg. Az egyik személyes kedvencem pedig, az oldalt elhelyezkedő kis tó aminek a tükrében a körülötte lévő kertben gyönyörködhetünk.

Tokió

• Kameido Tenjin Shrine ne tévesszen meg senkit a templom pici mérete és eldugottsága, a lila akác virágzásakor mindenképp érdemes felkeresni a kertet, mert mesebeli látványt nyújt! Még ha nem is virágzik éppen, a csodásan gondozott kis kert a piros kis hídjával elbűvölő tud lenni.
  • Senso-ji persze ha már Tokió templomairól van szó, nem hagyhatjuk ki a Senso-ji-t sem, ami az egyik legnagyobb és leglátogatottabb a városban. Tényleg csodálatos, és éppen ezért, mi azt javasoljuk, hogy ha tehetitek, nézzétek meg nappal és éjszaka is: kivilágítva, tömeg nélkül. Az egyik legszebb emlékünk az útról mikor este tíz óra körül a szakadó esőben sétálva visszatértünk ide. Csak mi ketten, az eső, meg ez az elképesztő szentély – maga a csoda!

• Nezu Shrine ez is kicsit kiesik ugyan a közlekedésből, de képzelj csak el egy domboldalt, amit dombocskás szőnyegként terít be a piros, lila és narancs minden árnyalata – ez Bunkyo Azalea Festival. Itt is érvényes, hogy még ha le is maradsz éppen a fesztiválról (ahogy sajnos már mi is csak pár bokrot láttunk virágban) ne csüggedj! Annyi szépség van még itt: a kis tó az aranyhalakkal, vagy a csodás vörös kapusor (ami ugyan eltörpül a Fushimi Inari mellett, de szép élmény lehet azoknak, akik szeretnének egy ilyet látni, de például idejük nem engedi ki őket Tokióból)
  • Meiji Jingu  a város legnagyobb temploma, ami egy kisebb erdő közepén áll, tele gyönyörű faóriásokkal. Ha ez nem lenne elég, vasárnaponként könnyen belefuthatunk egy-egy hagyományos japán esküvői ceremóniába, ami egyedülálló látvány, már magáért az öltözékért is amit a pár és a ceremóniát vezető papok viselnek.

Oszaka és Nara

• Sumiyoshi Taisha (Oszaka) ha itt jártok a városban, semmiképp se hagyjátok ki, a csodálatos parkjáért, a gyönyörű piros hídjáért és a tengernyi lámpásáért imádtuk. A többi fő templomi látványossághoz képest pedig valamiért itt meglepően kevesen voltak, ami elképesztő hangulatot tud adni egy ilyen helynek (és amit sokszor hiányoltunk is máshol)

• Todai-ji (Nara) Kyotoból könnyen elérhető ez a hatalmas és csodálatos templom. Itt találjuk a világ legnagyobb, fából épült termét, ami egyszersmind Japán legnagyobb bronz Buddhájának is helyet ad. Emellett ez a helyi buddhizmus egyik vezető temploma. Azonban, mint sok mindenki másnak, nekünk is inkább a templom körüli parkban élő, és emberhez szokott szarvasok miatt maradt emlékezetes ez a hely. Nem sokszor nyílik lehetősége az embernek szarvasokat simogatni, különösen úgy, hogy azok szabadon élnek. A parkban kapható kekszeket úgy állították össze, hogy egészséges legyen a számukra, így csak ezzel etessük őket! Egyszerre csak egy keksz legyen a kezünkben, és próbáljunk meg meghajolni szarvasok előtt, mert sokan ételt remélve viszonozzák ezt az illedelmes gesztust 🙂

Egynapos túrák

A fentieken kívül csodás élmény volt még nekünk két egy-egy napos kirándulás Tokióból. Az egyik a Nikko Nemzeti Park, ami minden évszakban csodás látványt nyújt. Az erdő közepén rengeteg templom, öreg és gyönyörű kert, vízesés, csobogó, moha és páfrány vár. Nekem talán ez a hely volt a személyes kedvencem, mert tényleg mesében sétálva érezheti itt magát az ember, főleg ha egy kicsit letérünk a fő turista csapásirányról.

A másik egy napos túra amit ajánlunk Kamakura, annak óriás bronzbuddhájával (a videónk borítóképe), csodás templomaival és kertjeivel. Ez már talán egy fokkal forgalmasabb hely, de szintén egy csodálatos napot lehet itt eltölteni.

A kertek fő szerelmesei pedig semmiképpen ne hagyják ki a Koko-en kertet Himedzsi városában, ez Oszakaból viszonylag könnyen megközelíthető. Azt hiszem, az út alatt látott kertek közül, ez volt a leglenyűgözőbb. Hab a tortán, hogy a háttérben a tiszteletet parancsoló Himedzsi várkastélyban isgyönyörködhetünk.

Városok

Kiotó

Aki szerette az Egy gésa emlékiratai-t annak Kiotó maga lesz a mennyország! Az óvárosban és Gion környékén sétálva valóban a film díszletei között érezhetjük magunkat, hiszen az épületek többségét meghagyták eredeti formájában és inkább ezt újítgatják.

A hatáshoz hozzájárul az elmúlt évek trendje is, tehát, hogy a turisták egy része egy napra kimonót vagy yukatát bérelnek, és abban mennek várost nézni, így az épületek mellett a tömeg is igazán múltidéző (már ha a szelfibotok nagy számát nem számítjuk). Ha ezt még lehet valamivel fokozni, esténként Gionban mindig járjatok nyitott szemmel, mivel ez azon kevés helyek egyike, ahol még láthatunk valódi gésákat és maikokat ahogy az esti kötelezettségeikre sietnek.

Teljesen véletlenül sikerült beülnünk ebbe a hagyományos izakaya-ba, de az ablaknál ülve kábé két óra alatt négy maiko-t sikerült kiszúrnunk 🙂

Kiotó egyik leghíresebb látnivaló az elvarázsolt hangulatú Arashiyama bambuszerdő. Ide szintén próbáljatok nagyon korán, és nagy látószögű kamerával érkezni. Az Iwatayama majom park – ami ahogy a neve is mutatja (a yama hegyet jelent) hegy tetején helyezkedik el, tehát készüljetek kényelmes cipővel.

Ami itt fontos: a majom nem játék, tehát igyekezzetek az előírásokat betartani, ha nem akarjátok, hogy egy óvatlan pillanatban megrövidítsenek valamivel az enyves kezű kisállatok. Cserébe igazán szép kilátásban lehet részetek Kiotó városára, a majmokkal az előtérben.

Tokió

Aki a modernebb városi élményeket keresi, az sem fog csalódni Japánban. Oszaka és Tokió egyes részein sétálva mindenben az előbb említettnek szöges ellentétét tapasztaltuk. A neonfények szerelmesei imádni fogják Tokióban Shibuját, Shinjukut vagy Akihabarát. Shibujában természetesen kötelező elem a nagy kereszteződést fentről megnézni. Egy kis várakozás után a Starbucksban biztosan kerül helyünk az emeleten, az ablak mellé. Itt aztán nincs is más teendőnk, mint bámulni a hangyaként millió irányba keresztül-kasul úton átkelő embereket.

Shinjukuban a bárkultúrát kedvelők fognak aranybányára lelni a Golden Gai negyedben ahol tényleg zsebpiszok méretű, hangulatosabbnál hangulatosabb kis bárocskákban múlathatjuk az időt. Ez nem túlzás, a legkisebb helyen ha jól számoltuk, összesen négy szék volt a bárpultnál.

Akibát pedig azt hiszem nem kell bemutatni senkinek. Ha másért nem, az ötemeletes szexboltról már biztosan mindenki hallott, az összes fura itt kiszolgált fétissel egyetemben. De persze találunk itt még villogó, dohányfüstös, nagyon hangos patchinko termeket, elektronikai turkálókat, képregényboltokat, maid kávézókat (ahol neo-francia szobalány kosztümben egy kis színjáték keretében kisgazdámként szólítva minket szolgálnak ki) és persze neon-neon mindenütt.

Ha gondoljátok akár egy Super Mario Cartba ülve is megnézhetitek a városrészt – mi ezt a lehetőséget már csak pár hónappal később fedeztük fel, így még biztosan vissza kell térnünk ide, hogy ezt kipróbáljuk! És ha már rajongás, akkor persze azt se felejtsük el, hogy az Odiba szigeten egy életnagyságú Optimus (Transformers) szoborot is megnézhetünk. Nem messze tőle, a Toyota showroomban pedig be is ülhetünk a jövő autóiba.

Természetesen egy ekkora város a legvarázslatosabb fentről, kivilágítva a sötétben, nem igaz? Mindig igyekszünk olyan kilátót keresni erre a célra, ahonnan a főbb látványosságokat is látjuk, és viszonylag olcsó. Erre itt szuper megoldás volt a Mori Tower, hiszen innen a Tokyo Tower is látszik, ami ikonikus része a Tokyo skyline-nak. Cseresznye a hab tetején, hogy a kilátó szinten mindig van ideiglenes kiállítás is, ami hogy – hogy nem, éppen egy Sailor Moon szülinapi manga kiállítás volt (a kislánykori énem belül meg már sikítozott a boldogságtól, de gondolom ezt mondanom sem kell) életnagyságú díszletekkel és kosztümökkel.

Oszaka

Oszaka nekünk már egy fokkal kopottabb érzést nyújtott, bár ezt nem igazán tudtuk megmagyarázni. Minden esetre szuper hangulatos Dotonbori és Shinsekai negyed is esténként a fényeivel a boltokkal és éttermekkel, mindkettő megér egy-egy sétát, és egy pár helyi fogás kipróbálását. Ilyen inger gazdag környezetben már régen jártam, azt ki lehet jelenteni. Biztos vagyok abban is, hogy a rengeteg világító hal, sárkány és mindenféle táblák nem csak engem ösztönöztek millió kép elkészítésére.

Az utunkat végül az Oszaka kastéllyal, majd az Umeda kilátóval zártuk, ami szerintem szépen summázta az utunk és az ország kettősségét – a hagyományos és modern, a lassú és az elképesztően pörgős tökéletes egyensúlyát, amit mi is megtapasztalhattunk három hétre. Minden esetre most már kettőnk nevében mondhatom, hogy teljesen beleszerettünk az országba minden gyönyörűségével és furcsaságával együtt, és mivel Japán elképesztően sok látnivalóval szolgál, ezért még egész biztosan visszatérünk majd ide.